SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Julen varar än till påska...

Kategori: barnkläder

Som jag tidigare nämnt ligger jag en hel del efter med bloggandet just nu så lagom till att julen dansats ut kommer mitt inlägg om de stora killarnas luciakläder till skolans luciafirande.



De fick bestämma själva vad de skulle vara, en tomtegubbe och en pepparkaka löd beställningen. Eftersom jag hade lite tidsbrist höll jag det enkelt och valde ett rakt  och rymligt sweatshirtmönster från Ottobre 3/2004. Pepparkaksbyxorna syddes efter samma mönster som dessa, men fick resår i midjan istället för muddväv och muddväv nedtill i bensluten. Ett i mitt tycke perfekt grundmönster för byxor som är enkelt att variera. Jag har redan sytt ett varsitt par i blålila sweatshirttyg med resår i midja och benslut. Tomtegubbens byxor har jag redan bloggat om här. Tomtegubbens röda sweatshirttyg fanns hemma i gömmorna - en stuv från Stoff & Stil. Brun velour till pepparkakan inhandlades på Gittes stuvkälla( passade även på att fylla på med sweatshirttyg och annan velour). Svart och brun muddväv till hals- och ärmmuddar fanns redan hemma. Återvunna knappar och glasyr (zigzagband på ärmen på pepparkakan) syddes fast för hand för att lätt kunna sprättas bort så att tröjorna ska kunna fungera även efter jul. Jag får dock erkänna att detta ännu inte har blivit gjort.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: