SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Julstämning

Kategori: pyssel

Vi har julpysslat lite här hemma. Jag har gjort minpaket inspirerad av Gall-Errys finfina tutorial i pysselstafetten. Mina paket är två stycken små russinpaket, en tom tändsticksask och en ask från nässpray. Sen har jag bara slagit in paket som vanligt och inte använt limstift. Det hade kanske underlättat en del när snörena skulle bindas, men inte hade jag tid att kolla upp exakt hur det skulle göras ;-) Paketen har jag sedan buntat ihop och fäst med häftmassa på utsidan av toalettdörren. För att dölja själva upphängningsytan som ju inte blev så snygg satte jag fast ett hjärta utklippt ur en gammal bok.



De stora killarna roade sig en eftermiddag med att klippa snöstjärnor i papper. Man utgår från ett cirkelformat papper av valfri storlek, som man viker på mitten önskat antal gånger; jag tror de vek sina tre gånger. Sen är det bara att använda sig av en sax och sin fantasi och klippa ut mönster. De klippte jultomtar, stjärnor och julgranar och så ett och annat fantasimönster. Se så fint det blev i vårt köksfönster!( Man får lov att bortse från handavtrycken från minste medhjälparen och att fönstren är fruktansvärt skitiga på utsidan)



Om man inte vill fästa stjärnorna på fönsterrutan kan man även hänga upp snöstjärnorna i sytråd på olika höjder det blir lika snyggt. Eller använda dem som paketdekoration.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Fina paket och pappersklipp

    2011-12-13 | 10:24:26

Kommentera inlägget här: