SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Efter många om och men

Kategori: barnkläder

Äntligen klara! Hängselbyxorna till lillebror påbörjade jag redan i januari, men sen kärvade overlocken när jag skulle sticka ned kantbandet med täcksöm. När jag så plockade fram dem i början av mars för att sy den där sömmen så hände det igen. Det gjorde att de blev liggande långt ned i min att-göra-hög. Förra veckan tog jag ett tag i den igen och hittade byxorna. Jag kan säga att det inte tog särskilt lång tid alls att sy täcksömmen på kantbandet, fålla benen och trycka i knappar i hängslena. Varför är det då så svårt att komma till skott?







Tyget är en bredrandig retrovelour som ursprungligen varit ett överkast. Tidigare har jag sytt mjukisbyxor till storebröderna av tyget, men kvar fanns en lagom bit till hängselbyxan. Mönstret kommer från den nya, danska upplagan av Gynthers Sy till barnen 0-4 år, som jag lånat från bibblan. Eftersom det var ett bra tag sen så minns jag inte riktigt, men jag har för mig att jag ritade om benen en hel del eftersom jag tyckte de verkade lite väl snäva. I vart fall blev ju resultatet som önskat - en lagom snäv byxa som kommer värma gott i höst.

 

Kommentarer

  • Marina säger:

    har du tyg över önskar sig lillkusinen såna! =)

    bra att ha när han ska börja på dagis!

    KRAM

    2011-08-16 | 20:43:32
  • Mia säger:

    Jag ska se vad jag kan göra :-) Tyg finns här i massor, men kanske inte så mycket av just den blårandiga velouren så att det räcker till en byxa till.

    2011-08-20 | 08:40:43
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Marina säger:

    Behöver inte vara den även om den var jättefin! =)

    2011-08-25 | 21:56:21

Kommentera inlägget här: