SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Röda mössor

Kategori: mössor

Att de stora killarna är "miljöskadade"  av min sömnad och mitt pysslande vet jag ju sen tidigare, men nu ikväll tog lillebror tag i ett tygstycke som låg framme och svepte det kring huvudet samtidigt som han sa: "mössa". De lär sig kvickt de små liven ;-)

Fick en förfrågan om att sy en mössa som skulle matcha ett rött överdragsset. Började med att sy en i det tomatröda, egenfärgade kanintyget, sen blev det en till i samma jersey fast utan tryck. Sen kom jag på att jag ju hade det fina, färgglada regnbågstyget från Stoff & Stil också, så då blev det en i det med.



Bustjejen och mamma I tyckte båda bäst om den regnbågsrandiga, som även var min favorit.



Hennes lillebror fick den andra gröna spindelmössan som tidigare synts här.



Min egen minsting fångade jag på bild med en av de svarta mössorna, som just nu är hans favoriter. Iaf tills imorgon...



Kommentarer

  • Madelene Olsson säger:

    Hej, måste fråga, är det ditt egna mönster på mössan till lillgrabben? Verkar superbra! Precis ett sånt jag är ute efter. Får jag köpa en kopia av det av dig? Jag kan föra över pengar med en gång så kan du skicka iväg ett,eller om vi kan byta mönster? Jag har mönster till alla barnkläder (haha, jag menar verkligen alla) förutom mössor o vantar... maila mig :) //Madde

    2011-12-22 | 00:56:38

Kommentera inlägget här: