SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Favvotröjornas räddning

Kategori: återbruk

Ni har säkert, liksom jag själv har, en favvotröja. En speciell tröja, särskilt snygg eller skön, som aldrig riktigt kommer in på tröjhyllan för den används så flitigt att den går direkt från klädstrecket och på igen. En varsin sådan tröja hade H & L som de tyvärr vuxit ur, men som de ogärna ville skiljas från vid garderobsrensningen. Jag la undan dem i säkert förvar utan att säkert veta vad jag skulle göra med dem. Häromdagen slog det mig - mössor! Så med utgångspunkt från mössmönstret jag konstruerat med hjälp av Kokalals mössbeskrivning sydde jag varsin mössa. Inte särskilt avancerat eller tidskrävande, men väldigt uppskattat! Så räddade man dagen och ökade inte på sopberget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: