SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Grodskallra

Kategori: leksaker



Eftersom A gillade sin virkade bil så mycket virkade jag ännu en leksak till honom. Det gröna garnet gav idén om en grodskallra - en idé jag haft sen garnet köptes men som först nu blivit förverkligad. Jag hittade inget mönster på skallran utan virkade efter eget huvud. Grodans inre har liksom bilen stoppats med fyllning, en liten skallra och (rengjorda) tomma våtservettspaketbitar.

Jag har en hel del annat på gång, både färdat obloggat och en del som är i skapande bl.a. virkar jag ett par skor till A, syr ett par överdragsbyxor till L (lite sent kan tyckas men sommaren känns ännu långt borta), klär om köksstolar och sen väntar båten på nya gardiner och ny klädsel till dynorna. Ja, som ni märker är jag knappast sysslolös ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: