SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Volanger, volanger, volanger

Kategori: barnkläder

När jag sydde den vita tunikan av tyget med uddarna i stadkanten föddes idén om en kjol åt barnens lillkusin. Uddarna i tygets stadkanter tyckte jag skulle passa bra i nederkant på en riktig snurrkjol. Det blev två kjolar - en till lilla H och en till dockan. Fast vad jag hörde från hennes mamma funkar dockkjolen minst lika bra som huvudbonad :)



Tyvärr har jag inga bilder när H har kjolen på för det hanns inte med i söndags, men jag kan lova att hon var ursöt när hon sprang runt med snurrkjolen utanpå tunika och leggings och med den lilla dockkjolen i handen.

När man syr volangkjolar brukar de flesta fördubbla längden på varje volang, men jag körde ungefär 1,5 gång istället och det blev också bra tycker jag. Som vanligt rynkade jag med framilonband - supersmidigt. Kan även tänka mig att sy den här varianten med olika tyger på volangerna, tänk så många roliga kombos msn kunde göra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: