SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Inte ett moln så långt ögat kan se...

Kategori: till bebis



Värmen fortsätter som förut, 26 grader nu klockan nio på kvällen. Jag vill inte klaga för jag älskar sol och värme, men detta är nästan lite väl bra. Det är så varmt att varken jag eller barnen kan sova riktigt om nätterna. När åskovädret låg över oss i natt stod jag och lilleman ute på balkongen - han bara i blöjan och jag i underkläder - och det svalkade knappt...

Det turkosa molntyget från Jny Design gör mig så glad! Detta är ett av de set till A jag sydde i en följd för ett tag sen. Mönstret till byxorna kommer från Ottobre 1/2010, modell nr 3 Anis i stl 80. Ett bra basmönster för muddbyxor med så där härligt pös nertill. Sen tycker jag om de extra långa benmuddarna också. Dregellappen är i princip en triangel sydd aviga mot aviga med fleece på baksidan som sugande material.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: