SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Behov av solskyddsfaktor

Kategori: till bebis

Med värmeböljan som råder över oss här i söder, 25 grader klockan nio på morgonen igår, behövs skydd från solens starka strålar. Lille A behövde lite fler solhattar eftersom ärvehatten från brorsorna alltid var på villovägar. Bläddrade lite i alla sommarnummer av Ottobre och fastnade för modellen från förra året. Ett enkelt mönster bestående av fyra huvudkilar och ett brett brätte som skyddar näsa, nacke och i viss mån även axlarna. När jag ändå höll på passade jag på att klippa och sy två på en gång för att slippa leta efter bortblåsta hattar.



De prickiga tygerna, det limefärgade yttertyget på den vänstra hattenoch det blå fodret på den högra, är bägge stuvar från Panduro. Det grönrutiga bäckeböljatyget och den blårandiga bomullen är från Stoff & Stil.

När jag mätte As huvud var det 48 cm och jag valde att sy hattarna i stl 50 för att de ska passa även i slutet av sommaren. Därför är de lite stora nu, främst tycker jag att de kunde varit lite mindre i höjdled.



A i full gång med att utforska en pinne - här är det full fart från morgon till kväll numera när lillen kommit på hur man kryper och ställer sig upp mot saker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: