SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Lite nya tröjor

Kategori: barnkläder

En liten uppdatering sen sist, men med kameran på rymmen så blir det till att gräva ur gammalt sytt och sen har jag helt fräckt snott en bild av svägerskan som hon publicerat på sin blogg. Tror att hon är ok med det...

Oktober var ju min sy-färdigt-månad och då passade jag på att sy färdigt tre raglantröjor som blivit liggande. Två av dem tjänstgör nu som pyjamaströjor och den tredje - den som L har på bilden är tyvärr redan urvuxen, lite synd eftersom den är sydd i en så mjuk och go trikå. Så kan det vara ibland, men delarna till tröjorna har legat urklippta ända sen tidigt förra våren så jag får ju skylla mig själv att jag inte tagit itu med dem tidigare. Färgen på halsmudden var för övrigt Ls eget val, inget jag hade använt i vanliga fall men kombon fungerade över förväntan.



Eftersom killarna uppenbarligen vuxit en del och behovet av nya tröjor var påtagligt så fick det bli några nya tröjor innan jul. Använde mig av samma raglanmönster som sist, Ottobre 4/2008, men större storlek såklart! Döskalletyget är köpt hos Gittes, en beställning från H. Jag köpte allt de hade kvar där då, men när jag väl skulle klippa så visade det sig såklart att det inte räckte till två hela döskalletröjor så ärmarna fick bli i avvikande färg - snyggare enligt min mening. Den turkosa trikån kommer från Jny design och den svarta är stretchjersey från Stoff & Stil. Killarna gillade också sina nya tröjor för när de skulle välja kläder julafton så åkte mammas hemmasydda tröjor på :-) På bilden är de väldigt bekväma med tomten - det var ju morfar i år. L har för övrigt inte trott på tomten sen han var tre och grannen tomtade på kyrkans barntimme. Då berättade han för mig att tomten hade grannens röst och ögon ;-)



Kommentarer

  • aYeliqa säger:

    Jag är väldigt förtjust i raglantröjor och tycker att de blev väldigt fina. Vad kul att de själv väljer mammas hemsydda kläder när de vill vara fin. Gott betyg!

    2010-01-15 | 23:45:46
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com
  • Mia säger:

    Ja visst är det kul! Jag gillar också raglantröjor, dels för att jag tycker att det verkar som om de har lite extra rörelsevidd i ärmhålen, dels för att man kan göra så snygga kombos.

    2010-01-21 | 10:10:45
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: