SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Long time no sew

Kategori: svammel

Ja, som ni säkert redan märkt har jag haft lite fullt upp den senaste månaden. Tidsbristen beror först och främst på att jag börjat jobba igen - ja, jag vet att det är lite korkat att börja jobba i december med allt annat som sker då, men det har gått hyffsat ändå. Började först som assistent hos en ny brukare men det stämde inte helt hundra så jag fick vara hemma nästan en vecka innan jag blev inkastad på nästa jobb. Nu är jag på ett gruppboende och stortrivs där, men vet inte riktigt hur länge jag får vara kvar. Förhoppningsvis stabiliseras läget på jobbfronten så att jag hinner ( och orkar) blogga igen. Nu är jag iaf ledig imorgon också och då hoppas jag hinna färda en klänning till mig själv. Men helt sann är inte rubriken; en del har jag faktiskt hunnit sy trots allt: några par mjukisar och luciakläder till storebrorsorna, mössor och vantar och några par byxor med matchande dreglisar till lillebror och så har jag virkat en väska. En del är redan fotat och klart att blogga om medan somligt aldrig tycks hamna framför kameralinsen innan det åter förpassas i tvättkorgens mörka djup...  Nåja, kläder är ju faktiskt till för att användas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: