SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Haklappar

Kategori: till bebis





Måltider med små barn kan vara enormt kladdiga, särskilt om barnet liksom A helst äter själv...

Har inte hittat några bra, hållbara haklappar i butik så jag bestämde mig för att sy några egna. Vaxduken är köpt på Hemtex tror jag och sen hade jag lite snedslå liggandes hemma. Den tog dock slut ganska fort eftersom det går åt en hel del mer än vad man tror. Mönstret till de små haklapparna har jag fått genom att rita av en vanlig gammal frottehaklapp som jag tyckte satt bra på A och sen klippte jag av mönstret en lagom bit ned för att få mönsterdelen till fickan. Ibland kan man ju behöva skydda kläderna ytterligare lite så den stora haklappen är helt och hållet mitt eget mönster. Med min kantbandspressarfot går kantningen av haklapparna smärtfritt i ett enda moment. Fler haklappar är på g nu när jag varit på Stoff & Stil och införskaffat mer snedslå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: