SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Virkade tårtor

Kategori: leksaker



Barnen har haft höstlov den här veckan och trots att vi inte hittat på något utöver det vanliga utan bara "varit" har orken/lusten inte varit på topp för bloggande och sömnad om kvällarna. Det beror väl delvis på att jag sover fruktansvärt dåligt för tillfället och delvis på att jag ofta  får kramp och värk i ryggen när jag sitter för länge framför symaskinerna. Sitta och virka i fåtöljen däremot går fint ;-)

De här två princesstårtorna blev klara för ett bra tag sen, men sen har jag inte kommit mig för att fota eller blogga om dem. De är virkade efter eget huvud i akryl-/akrylblandat garn och stoppade med syntetfiber så de ska tåla små barns lekar. Den större har en pappskiva i botten för den ska stå plant, men det behövdes inte i den mindre så den ska tåla vanlig vattentvätt. Nu väntar tårtorna på något litet barns lekar( mina egna killar är inte intresserad av dem), ingen mottagare är dock bestämd än. Så om någon är intresserad så är det bara att hojta till.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: