SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Inte min grej...

Kategori: stickat och virkat



När babyskorna var virkade hade jag ännu en del naturvitt garn kvar. På garnstudio.se hade jag sett dessa söta byxor som jag var väldigt sugen på att göra. Stickfastheten garnen emellan stämde perfekt. Problemet var bara att stickning inte riktigt är min grej, jag är rätt usel på det faktiskt. Jag får aldrig ett jämt resultat utan maskorna brukar bli olika stora vilket ju inte är så snyggt.

 Efter lite velande beslöt jag mig ändå för att göra ett försök och så här blev resultatet. Inte helt perfekt kanske, men ändå långt över förväntan - jag lyckades faktiskt sticka hela byxan utan att tappa en enda maska. Byxan är stickad i ett enda stycke och enda sömmen är i grenen. Minsta storleken är enligt beskrivningen 1-3 månader eller 50-56, men modellen är ganska smal och lång och eftersom muddarna går att använda även nedvikta så kan användningstiden säkert vara lite längre.

PS. Om det är någon som börjar ana ett mönster nu så kan jag bara bekräfta, det finns en anledning till att jag på senaste tiden snöat in på babygrejs...:-D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: