SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Tygbyte och oväntad PIF-gåva

Kategori: svammel

Under våren har jag och á yeliqa på Tokigt å Likt bestämt oss för att göra ett tygbyte. Det var därför lite extra roligt att komma hem igår efter en hektisk vecka och se att där låg det efterlängtade paketet. När barnen åkt med farmor och farfar till husvagnen över helgen gavs det tid att öppna paketet.

Förutom tygerna låg där en "matvarukasse" (beskrivning finns här) och två jättefina barnmössor. Vad var nu detta? Jag var tvungen att läsa på det medföljande lilla brevet och först då slog det mig att jag någon gång i höstas(???) anmält mig till á yeliqas PIF - det hade jag HELT glömt bort. TACK SÅ MYCKET!

Kassen kommer att användas mycket framöver, redan nu på morgonen packades den för att följa med ut till båten, den rymmer hur mycket som helst - på fotot är den packad med IKEAs stora kaffetermos(1,8 L), torkys on-the-go bag, kaffemuggar, tallrikar och ett stort bröd - och ändå finns där mer plats - toppen! Mössorna lade jag själv beslag på eftersom jag inte äger en enda tunn mössa sedan tidigare, den svart-vit-röd-grå matchar dessutom min somarjacka perfekt! Återigen stort tack till dig á yeliqa! Tygerna har redan bestämda ändamål sedan förut, som dock förändrades lite under kvällens gång på makens förslag. Jag är redan sugen på att klippa i dem, men det får vänta för nu ska jag ut med lite frukost till karlarna i båten.

Kommentarer

  • áYeliqa säger:

    Så kul att paketet kom fram som det skulle och att du fick användning av PIF-gåvorna:)



    Ha en riktigt skön och mysig helg!



    Kram!

    2009-05-16 | 11:26:48
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: