SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Färgglada elefanter

Kategori: barnkläder



Dessa tröjorna har egentligen varit klara ett tag, men jag har inte kommit mig för att fästa trådarna från tvillingsömmen i fållarna på den med limefärgad mudd. Det är bara så tråkigt att fästa trådar, hur gör ni? Är det någon som har ett bra tips? Sen har det inte varit någon som helst brådska med att färda dem eftersom bägge killarna dissade tröjorna direkt - de var INTE coola.

Hur som helst så är t-shirtsen sydda i det gröna elefanttyget från Jofotex som jag kom över en meter genom ett byte med Fnixen. Jag hade ingen mudd hemma som färgmässigt överensstämde med den gröna färgen så jag beslöt att istället medvetet bryta av och använda mig av två helt andra färger: limegrön och koboltblå - bägge muddvävarna är från Stoff & Stil. Jag tyckte att det blev riktigt snyggt, bäst tror jag att den koboltblå är, fast den limegröna färgen klär H jättebra.

Mönstret som jag använt är från Ottobre och samma som förra årets kanintröjor, fast med lite förändringar. Mudden i halsremsan har kortats en hel del eftersom jag tyckte den blev för slapp annars och sen har jag förlängt livet, ca 7-8 cm skulle jag tro. Annars inga ändringar, samma storlek som förra året även i år på bredden.

:-) : Det gick riktigt bra att sy i stretchigt tyg igen - det var ju ett tag sen sist nu. Den enda anmärkningen är i så fall att halsmudden kanske är något, något lite bubblig. De sitter snyggt på och är så pass långa att de troligen passar hela sommaren. Att jag äntligen kommit igång litegrann med sömnaden igen efter en längre tids stiltje, jag har faktiskt redan klippt i det ena tyget från tygbytet med á yeliqa.

:-( : H och L har fått för sig att vissa saker inte är häftiga, däribland elefanttyget och TVÄRVÄGRAR att använda sina nya tröjor. H provade sin under protest efter att farmor bönat och bett om det idag. Jag tror att en viss kille på dagis kan ha en del med saken att göra...

Kommentarer

  • Marina säger:

    HAHAHA! de är bara för goa dessa killar! Tycker tröjorna var fina men de börjar bli stora nu så då kanske inte elefanter duger...

    kram

    2009-05-18 | 10:31:24
    Bloggadress: http://[email protected]
  • emma, säger:

    hej, jag fick tofflorna idag!:) tack:D min mamma älskar dom hehe, säljer du såna?:P

    2009-05-19 | 15:44:40
    Bloggadress: http://emmamargaretaa.blogg.se/
  • Mia säger:

    Vad bra att du är nöjd och att din mamma oxå gillar dem! Jag kan säkert göra ett par på beställning ;-)

    2009-05-22 | 16:33:51
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • emma, säger:

    hehe ja visst jag ska prata med henne sedan och då kan jag maila, typ färg och sånt?:)

    2009-05-23 | 10:16:49
    Bloggadress: http://broccolie.blogg.se/
  • emma, säger:

    just de, glömde säga att jag bytt från emmamargaretaa.blogg till broccolie.blogg.se där når du mig nu:D

    2009-05-23 | 10:17:11
    Bloggadress: http://broccolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: