SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Beställningsmössa

Kategori: stickat och virkat



Genast när jag virkat den här mössan fick jag en beställning på en likadan i svart eller vitt. Jag kände inte att något av de garner jag hade hemma passade så det inhandlades vitt Tuvagarn (Marks & Kattens). Jag hade förvisso inget mönster när jag virkade den andra, men så länge sen var det ju inte så hur svårt kunde det egentligen vara? Väldigt svårt visade det sig om man som jag är totalt förvirrad och inte tittar på den första mössan när man börjar på nästa. Jag hade fått repa upp ett par gånger och nästan gett upp och letat upp ett mönster på en annan snygg mössa, när allt kom tillbaka - med en gång mindes jag exakt hur jag hade gjort. Nu när jag hade allt klart för mig tog det inte särskilt lång tid, 1 ½ timme kanske. I morse fäste jag alla garnändar och sen la jag mössan på bordet i vardagsrummet. I vanliga fall rör inte mina barn saker som jag gör så jag är rätt bortskämd med att kunna lägga ifrån mig saker och ting lite varstans, men lite senare under förmiddagen fick L en plötslig lust att prova mössan. Jag lyckades fånga det hela på bild:



Vadå? Är jag inte snygg?



Svamphuvud kan du va själv!



Jag, jag är ett riktigt busfrö jag OCH teaterapa, så detså!

Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Vilken söt mössa och vad rolig och gullig L ser ut i den! :-)

    2009-03-30 | 17:25:17
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: