SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Adolf

Kategori: leksaker





H har länge och mycket tålmodigt väntat på sin egen virkade kattunge - både kusinen och brorsan har ju en sedan tidigare - och därför stod mamman extra högt i kurs när sista pärlan till ögonen sytts fast och rosetten kunde knytas lagom till läggdags nu ikväll (fotograferingen fick ske blixtsnabbt ute på balkongen). Kissen fick snabbt namnet Adolf, sedan tidigare bor här bl.a. Sven, Björne, Eric och Tommy (någon mer som reagerar på mansdominansen och på de något "ovanliga" namnvalen?!?). Det mesta av monteringen har annars gjorts vid poolen under tiden som killarna badade i eftermiddags, häromkvällen fastnade jag framför datorn läsandes en massa bloggar... ;-) Denna lilla katt blev nog allt den bästa av de tre; jag tror att den vita nosen och svanstippen gör sitt och sen har jag lagt till lite mera "hull" på magen i form av lite maskökningar just där. Garnet är liksom det från de andra två kissarna ett loppisinköp - den här gången Jacobsdals mohairgarn, luddigt och bra till gosdjur.

Virkade gosdjur kan det komma att bli fler av här hemma framöver efter att jag förra veckan kom över en riktig raritet på Röda Korset: Truls och Tina och alla deras vänner i skogen - något så ovanligt som en sagobok med virkbeskrivningar. Den är välanvänd och ganska sliten, några blad är lösa inuti boken, men fullt brukbar och så billig att jag skämdes när jag skulle betala...




Kommentarer


Kommentera inlägget här: