SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Grymt besviken

Kategori: svammel

Att jag och killarna var hemma under gårdagen berodde på att H dragit på sig en rejäl förkylning med hosta och feber. Lagom tills barnens pappa kom hem  vid 18.30-tiden efter en hel dags arbete och möte, åkte jag iväg för att handla. Då hade även jag börjat känna av förkylningen, men mat måste vi ju ha även om vi är sjuka så jag bet ihop. När jag handlat det som fanns på listan denna gång, kände jag mig väldigt duktig och det var ju synd om mig som höll på att bli sjuk...Helt klart var jag VÄRD något litet till bara mig. Scannar av tidningshyllan och ser att det kommit ut en ny Kreativa Kvinnor. Den tillhör visserligen inte mina största favoriter bland sömnadsmagasin, men det brukar ju vara helt okej mönster från Stoff & Stil i. En snabb bläddring (ja, jag vet att man inte får titta i tidningen innan man köper den, men man vill ju inte köpa grisen i säcken heller) visar en lite längre jacka/kappa i regntyg, ett par chinos, en väska och en jacka/kofta - så jag bestämmer mig för att den trots allt kanske är värd 60 spänn. Väl hemma efter att ha packat upp matvarorna sätter jag mig i soffan för att njuta av tidningen, men... de har tagit ur mönsterarken ur tidningen! Ja, alltså det ingen som har norpat åt sig mönsterarket från min tidning utan det har ALDRIG funnits något i den! Eh??? Nej, i instruktionerna står att man behöver ett mönster från Stoff & Stil. Jag som trodde att jag betalt för att få mönstret, inte för att se HUR man kan sy. Behöver jag tillägga att jag ALDRIG kommer att köpa Kreativa Kvinnor igen?
 





















































































Kommentarer

  • Jeanna säger:

    Hm, Mia... Kan säga att jag också hade blivit grymt besviken!

    2009-01-27 | 22:34:35
  • Botilda säger:

    Det var väl spiken i kistan för den tidningen... Fy så dåligt!

    2009-01-28 | 10:01:37
    Bloggadress: http://www.tildetextil.blogspot.com
  • Maria säger:

    Men hjälp vad dåligt! Så snålt gjort av dom! Det lär dom tappa många köpare på.



    2009-01-28 | 12:50:56
    Bloggadress: http://mariashemmapyssel.blogg.se/
  • Caroline säger:

    Men då! Inte för att den tidningen har varit min favorit, jag har köpt den ibland, men aldrig mer, fy så dåligt!

    Om du tittar in hos mig så finns det en utmärkelse att hämta!

    2009-01-29 | 11:16:44
    Bloggadress: http://alltkreativt.blogspot.com
  • áYeliqa säger:

    Åh nej vilken besvikelse :( Visst händer det ibland att jag också köper den tidiningen, men är den utan mösnter så blir den helt ointressant.

    2009-01-31 | 23:14:38
    Bloggadress: http://tokigtalikt.blogspot.com
  • Mia säger:

    Tack för ert stöd! Hoppas kunna stoppa fler sybloggare från att bli grundlurade.

    2009-02-01 | 23:54:44
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Effie säger:

    Precis lika lurad kände jag mig. Har prenumererat på den tidningen förut och precis tagit en ny prenumeration. Hann få två tidningar innan jag blev så otroligt besviken. Skrev ett argt mejl till chefredaktören och avslutade min prenumeration omedelbums! Aldrig mer Kreativa Kvinnor. HAr tagit en pren. på ett engelskt magasin istället, men inte hunnit få någon ex. ännu.



    //Effie

    2009-02-10 | 11:31:27
    Bloggadress: http://solfjader.blogspot.com
  • Stratus säger:

    Precis samma känsla fick jag. Och jag som fick en helårsprenumeration av min mamma i julklapp. Första numret som damp ner och inga mönster längre. Jag kommer att få irritera mig över detta hela året. Jag ska nog också maila och klaga.

    2009-02-23 | 12:31:11
    Bloggadress: http://pysselptorp.blogspot.com
  • Cecilia säger:

    Halloj. Har precis hittat din blogg. Förstår dig...och dom hade inte ens sänkt priset på tidningen,eller?? Jättedåligt, har du fått någon förklaring till varför dom gjort så?

    Kika gärna in på min blogg. Alltid kul att få lite kommentarer. Mvh Cecilia.

    2009-02-23 | 12:36:37
    Bloggadress: http://busigaungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här: