SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Bokälskare

Kategori:

Jag är nästan alltid på jakt efter ny inspiration och nya mönster och är "storkund" hos biblioteket. Ibland händer det dock att inget av kommunens bibliotek har den bok som jag är ute efter.  Men mitt bibliotek har en tjänst som innebär att man kan tipsa biblioteket om nya böcker som man vill att de köper in. Det har jag gjort två gånger nu- och bägge böckerna har köpts in av biblioteket och sen har jag fått hem en lapp i brevlådan om att jag har en reserverad bok att hämta. För reservationskostnaden, ynka 5 kronor, har jag varit först att läsa boken - det kallar jag service!!!!



Väskor, väskor av Dorothy Woods innehåller mönster på  väskor(flera av dem riktigt snygga) och utförliga steg-för-steg beskrivningar. Vad sägs om den färgglada vaxduksväskan uppe i högra hörnet? Jag känner att jag måste ta mig tid att sy åtminstone en utav modellerna när jag avverkat det som ligger och väntar på mig redan.

Som ni säkert lagt märke till har bloggens utseende förändrats en del, än är jag inte riktigt färdig, men just nu har jag inte tid att pyssla med det. Jag har 3(!) kalas att förbereda inför nästa helg+ att jag ska stå på loppis och sälja av våra gamla grejor på söndag, så Ina och Carina, sorry men ni får vänta på era hemliga gåvor ett tag till. Jag "måste" sy pirattröjor+ lite annat som ligger och väntar före.

Idag har jag dessutom fått mejl från tjejen som var min brudtärna om att de (troligen) ska förlösa hennes första barn idag. Spännande!!! (Jag ryser, är mer nervös när andra ska ha än när jag själv var där). Får se vad det blir för något och hoppas att allt går bra!



Den här sjalen gjorde jag till förra helgens kräftskiva. Ett enkelt och snabbt sätt att göra en sjal med hjälp utav Panduros sjalnät som man "väver" garn genom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: