SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Blandad kompott

Kategori:

I helgen har vi firat killarna trefaldigt och så stod jag på loppis i Brunnshallarna i Ronneby och sålde lite gamla kläder och leksaker i söndags. Ingen sömnad i helgen alltså, men väl lite gamla alster som ännu är obloggade, så jag bjuder på en blandad kompott idag.



Två glada och trötta pirater vilar i soffan mellan lördagens två kalas. På sig har de varsin pirattröja som "piratmamman" sytt. H fick den röda denna gången med tanke på ett tidigare missöde med tandtröjan(han fick fläckar som inte gick bort i tvätten efter två timmars användning). Han har vägrat att ta av den på hela helgen och jag fick lova att tvätta den kvickt när jag tog av den i söndags kväll. Det är ett gott betyg för mamman =) L råkade få lite chokladsås på sin så den åkte i tvätten efter detta foto. Mera bilder och detaljer kring sömnaden när tröjorna är tillbaka från tvätten.



Här är en bild på lite näsduksfodral. De två längst ned till höger sydde killarna(med hjälp av mamma) när de var sjuka. Det översta till höger är ett "provfodral" som jag sydde för att se hur det blev när man syr av hörnen. Det har mannen tagit som sitt nu. De båda fodralen till vänster är fodral som jag sydde till sysidans swap.



Så här ser killarnas fodral ut på baksidan. H valde spidermantyg till utsida och rött bomullstyg som foder. L valde zootyget från Åhléns som utsida och lime bomullstyg som foder. Fodralen har använts en hel del sedan de syddes och H har till och med haft med sitt till dagis.



En närmare titt på swapfodralen. Ett i kategorin romantiskt och ett tufft. Det romantiska med Tildatyget som utsida och blått tyg med vita prickar som foder. Ett satinband som stängning/dekor. Bägge tygerna från Panduro. Till det tuffa fodralet ett kraftigare tyg som utsida, samma som till morsdagsväskorna, som foder gult bomullstyg. Knäppning/dekor i form av knapp och satinband. Tygerna kommer från Ikea.

Kommentarer

  • fnix säger:

    Hej, hej!

    Var du intresserad av elefanttyget får du gärna maila mig.

    fnix

    2008-10-10 | 22:02:54
    Bloggadress: http://1337morsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: