SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Fler skor

Kategori: barnkläder

image101

Jag har fått dille på tofflor eller som man skulle säga på dialekt: blivit tosig i tossor. Min H såg babyskorna till sin kusin H och ville så klart ha ett par egna. Självklart syr jag ett par till brorsan när jag ändå är i gång. H valde en camofleece som utsida och en klarblå tunn trikå som foder. Mönstret till tossorna hittade jag i Ottobre nr 2 2004, som för övrigt är ett utomordentligt nummer som jag sytt sommarskjortor och t-shirts till H & L från. Tofflorna ser rätt avlånga och smala ut och är också så men sitter bra på även på H som har breda fötter. Ottobre hade en smartare lösning än poopockets på hur man syr i fodret men annars är det samma tillvägagångssätt. Fodersulan vändsys på sist och sen vränger man ut hela skon till rätan och syr igen för hand. Jag tror det blir mjukare för små fötter än att sicksacka fast sulan (i enlighet med poopocketmönstret) så jag sydde om lilla H:s tossor likadant. Skorna måste vara sköna för H har i princip inte haft av sig sina sen igår, t.o.m. sovit i dem. Här är en bild på tofflorna på H liggandes i soffan, stackarn var helt utslagen igår (magsjuka).

image102

Kommentarer


Kommentera inlägget här: