SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Utmanad för länge, läänge sen...

Kategori:

Vi har semester, vilket inte är ett givet likhetstecken med mera sytid; tvärtom verkar det som om all egentid är som bortblåst. Det har varit husvagnssemester, båtförsäljning, östersjöfestival och några dagar ute med den nya båten. Men lite har det blivit sytt. Båtdynorna är klara, likaså nya gardiner till samma båt. När lilla H var på besök sydde jag två dregellappar, som ligger och väntar på knäppning av något slag. Till min festivalkväll drabbades jag av klädångest och då slängde jag ihop ett par leggings till mig själv, bara benfållarna kvar men de passade perfekt till den bruna tunikan, som jag faktiskt använt mer än jag först trodde: )  Även ett par shorts till min egen H har det blivit, L:s ligger och väntar på mig ikväll. Mer bloggande om det med bilder vid ett senare tillfälle... Nu till utmaningen: Anne- Mamman pysslar har utmanat mig på sin blogg.

Först reglerna:
* Svara på alla frågor.
* Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
Eftersom dagen i stort sett är över tänkte jag använda mig av morgondagens planer:
1. Tvätta (det slipper man ju aldrig ifrån :)
2. Sola
3. Bada i poolen med barnen
4. Njuta av semestern
5. Sy kanske?

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag hade precis flyttat tillbaka till Karlshamn från en kort tids boende och pluggande i Eskilstuna. Pluggade tyska, levde livet och hade ett av/på förhållande med U1. Sommarjobbade på Orrefors glasbruk som guide. Midsommar tillbringades i tält på Föllsö iaf om O, som jag stötte på ute på festivalen, minns rätt.


Ställen du bott på?
Lägenhet i Karlshamn som nyfödd, därefter hus i Svängsta med föräldrar och två bröder. En kort tids boende i lägenhet i Eskilstuna och ytterligare en lägenhet i Karlshamn,i nnan jag flyttade in hos U i hans lägenhet i Karlshamn. Hus i Hällaryd.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Göra oss helt skuldfria
2. Ge barnen ett rejält startkapital
3. Starta eget - något kreativt, kombinerat café och butik med egenproducerat kanske?
4. Resa
5. Spara mycket tror jag - jag är egentligen ganska snål ;-)

Jag utmanar:
Utmaningen har pågått ganska länge men efter lite sökande så kom jag fram till att följande bloggar ännu inte blivit utmanade:
Ina, á Yeliqa, Josefin, l.a. woman, florin och retroelephant

Kommentarer

  • Ina säger:

    nu har jag svarat på din utmaning! =)

    Har dock inte 6 st att skicka den till...

    Sköt om er!

    Kram

    2008-07-26 | 22:52:22
  • Josefin säger:

    Även jag har svarat på din utmaning!

    2008-07-29 | 11:59:18
    Bloggadress: http://josefindesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här: