SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Tygfrossa

Kategori:

Jag har ju jagat brun muddväv nu en tid, men inte fått tag på så idag bar det av till Stoff & Stil. När jag ändå var där så kunde jag ju lika gärna köpa lite annat också :D.
image50

Muddväv/strechjersey i svart, brunt, lila och petrol.

image51

Retromönstrad satin och lila microsatin.

image52

Brun smårutig polyester och brun tandmönstrad lite tunnare jersey.

Allt som allt ca 1000 spänn, inkl. lite dragkedjor och diverse andra tillbehör. Mycket? Ja, men jag har planer för allt tyg. Satinen ska bli två klänningar/tunikor till mig. Den rutiga polystern en vårjacka till mig. Tandmönstrade jeseyn räcker till tröjor både åt mina små och så något till kusinen. Muddväven/strechjerseyn blir nog någon topp till mig alternativt leggings och tröjor till barnen och så förstås muddar.

Kommentarer

  • www.syfroken.se säger:

    Oj, vad mycket fint du hittade! Jag har precis bläddrat igenom deras katalog och upptäckt att det finns massor jag vill ha, men det blir dyrt. Det är svårt att handla utan att få känna på tygerna tycker jag.
    Deras katalog är ju så fin.

    2008-02-08 | 20:18:59
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • Mia säger:

    Ja, jag brukar faktiskt ta mig dit just för att jag vill känna på tygerna. Sen kan man ju göra stuvfynd som man inte kan köpa via nätet eller katalogen. Jag gillar att ha katalogen till att bläddra i och ibland händer det förstås att jag beställer också, men oftast har jag inte tålamod. Tycker det tar sån tid innan tyget kommer...

    2008-02-10 | 21:17:07
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se

Kommentera inlägget här: