SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Sjal a´ la Petronella

Kategori:

Har jobbat hela helgen *suck*. Ibland blir man så trött på dessa obekväma tider...I lördags på jobbet sov H mest hela förmiddagen så då passade jag på att klippa garnändarna på sjalen som varit på G ett tag nu. Så här blev resultatet:

                 
Kommer nog mest att använda den som irl-bilden runt halsen kalla dagar. Som vanligt(när jag väl gör något åt mig själv) vill både H & L ha en likadan.
Mönster: Petronella
Garn: Saba från Kattens i en stålgrå nyans, inköpt på second hand för 5 kr/nystanet
Storlek: ca 100*60 cm
Kostnad: ca 12-13 kr
Tidsåtgång: MÅNGA timmar, men jag har mest virkat under mina nattpass på jobbet.
Bäst just nu: Att det var så roligt att virka denna sjal och att jag har garn kvar till en till.
Sämst: Vem vill ha den? H & L får den inte.

Kommentarer

  • petronella säger:

    haha, vad roligt, är ute och surfar på måfå och hittar det här.
    Vad roligt att du provade att virka sjalen och att den blev bra. (Måste förövrigt tillägga att jag inte kommit på mönstret själv utan hittat det i en gammal tidning).

    2008-02-04 | 16:50:41
    Bloggadress: http://petronellass.blogg.se

Kommentera inlägget här: