SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Tunika och ännu ett test av kantbandsfot

Kategori: vuxenkläder

I lördags var vi på Spången och åt julbord, dansade och hotellövernattning. Gott, roligt och skönt! Det tillhör ju ovanligheterna att mannen och jag gör något själva utan barnen så för tillfället behövdes så klart en ny tunika. Mönstret är detsamma som till denna, men jag har kortat av det där fickan skulle börja. Lila satin från Stoff & Stil.



Denna bild är från "dagen-efter-kvällen-före" och tunikan är således aningens skrynklig. Jag lyckades emellertid få till färgåtergivningen i ett "nytt" redigeringprogram jag hittade i datorn, det ursprungliga kortet var väldigt mörkt. Gillar tunikan, både färg och modell - bra eftersom jag förmodligen inte hinner sy något mer till mig själv före jul.

Så till testet av den nya kantbandsfoten - det gick kanon! Lätt att trä i kantbandet, foten kan justeras både i avseende på bredden på kantbandet och i sidled i förhållande till nålen. Var "tvungen" att hitta på något nytt som behövde kantbandas så det blev ett par små skor med knytband.



Yttertyget kommer från mitt senaste beök på Stoff & Stil och blev genast en favorit, tyvärr köpte jag bara en liten, liten bit så jag får tänka mig för vad den ska bli till... Även innertyg och snedslåband från S&S. Mönster från Babygarderoben.

Kommentarer

  • LumLum säger:

    Underbart söta små tofflor!

    2008-12-08 | 10:48:52
    Bloggadress: http://lumlumlumlum.blogspot.com
  • Caroline säger:

    Kantbandsfoten låter spännande, kan du inte lägga upp en bild?

    Snygg tunika, jag gillar också lila!

    2008-12-08 | 14:08:23
    Bloggadress: http://alltkreativt.blogspot.com/
  • Mia säger:

    Tack för era fina kommentarer, de sporrar mig att gå vidare när det inte riktigt blir som jag tänkt...



    Caroline:Jag gillar inte lila, jag ÄLSKAR den färgen! Bilder på kantbandsfoten finns i mitt nya inlägg från idag.



    Tofflorna blev också bra, men jag vet inte vad jag ska med dem till, tror nämligen att de är för små för en viss liten dam... men jag får säkert användning för dem förr eller senare, annars får jag väl sälja dem...

    2008-12-10 | 09:50:08
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • Jeanna säger:

    Men jösses vilka små söta skor! Verkligen! :o)

    2008-12-19 | 23:41:50
    Bloggadress: http://jeannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: