SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Lite pyssel

Kategori: pyssel



Killarna och jag har varit hemma och hunnit med en hel del pyssel under den gångna veckan. Som de här små paketen av hushållsrullar. Först klipper man bort två V i varje ände av rullen, provar och vika ned och stänga ändarna och sen är det bara att dekorera.



Gamla flingpaket blir bra pappersförvaring, jag har mönsterark i mitt, killarna har teckningar.

     

Årets julkort till nära & kära blev disktrasor med julmotiv. Vi målade med textilpennor - kul!



Jag har färgat lite mer kaniner och den otryckta trikån + muddväv. Som vanligt är färgen på skärmen missvisande, jag tycker närmast att den röda färgen är tomat, dvs. varmare än på bilden. Har använt mig av Herdins färg - klarröd tror jag. Är hursomhelst nöjd med färgningen och har redan klippt och börjat sy i tyget.



Och så har jag stickat mig en egen Mustafa - halsvärmare. Min variant i Orinoco från Panduro. Följde beskrivningen fullt ut, men när jag skulle sy fast knapparna och provade var de skulle sitta föll det sig så att de hamnade längsmed ena långsidan av halsvärmaren. Min variant är varm och skön, men kanske inte så snygg...Ingen irl-bild eftersom blixten bara löser ut när jag försöker ta bild på mig själv och mannnen är sjuk. Ja, dvs. inte så sjuk så han inte har kunnat jobba, men tillräckligt sjuk för att bara ligga i soffan hela kvällarna... :-)

Kommentarer

  • www.syfroken.se säger:

    Vi har visst gjort julkort på samma sätt i år. Vad fina dina blev! Mina barn var sjuka så jag tryckte snabbt upp några själv. Inte lika personligt, men brevbäraren lär ju få sig ett skratt.

    2008-12-19 | 22:19:27
    Bloggadress: http://www.syfroken.se
  • Mia säger:

    Tack! Men dina var ju också fina ju! Och om man kan glädja brevbäraren med så lite så må det vara hänt - kan inte vara ett alltför roligt arbete.

    2008-12-19 | 22:24:49
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/
  • rino säger:

    många kul idéer, synd att jag inte såg julkortstrasorna tidigare! Men det kommer fler jular:-)

    2008-12-20 | 00:12:51
    Bloggadress: http://rinosyr.wordpress.com
  • Mia säger:

    Ja, visst kommer det fler jular...det är snart dax att sätta igång med julförberedelserna igen ;-)

    2008-12-27 | 16:03:37
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här: