SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Jobbar igen

Kategori:

Nu är semestern slut och jag har börjat jobba. Hösten kom samtidigt verkar det som, även om vi hoppas på lite mer sol och värme ännu.  Har inte haft någon tid att sy,  men vädret har iaf fått mig och börja tänka på killarnas höstgarderober och det tycks behövas mycket nytt där eftersom de vuxit en hel del i sommar.  Båda är nu ungefär lika långa eller t.om. längre än jag var när jag gick i första klass och de fyller ju fem först om en dryga månad!  De brås väl på sin pappa antar jag, så snart är jag minst i familjen : )

Har så smått börjat titta på lite olika byxmönster eftersom köpebyxor aldrig tycks passa i midjan om de är lagom långa, allt verkar vara så smalt, så smalt. Bägge killarna är rätt robusta även om de smalnat av något under sommaren. Hade först tänkt sy de supersnygga jeansen i senaste Ottobre, men de verkar också ha en smal passform. Jag får försöka mäta och jämföra mönstret med byxor  som passar bra och så får jag ta nya mått på H & L.

För övrigt så verkar det som om jag har fått min allra första "beställning", eller ska man räkna noga så har väl lilla Hs mamma lagt in en och annan önskan lite då och då. Iaf så är det på en likadan tunika/blus som den av mormors duk (efter viss övertalning vågade jag mig på att ha den på kräftskivan) - en av gästerna på festen blev mycket förtjust och ville genast beställa en till sig själv. Jaja, jag får väl ta och ringa upp henne i veckan och så vi får väl se hur pass allvarligt det hela var ; ), men det är ju alltid roligt med positiva respons på det man sytt. Lilla H var för övrigt supersöt i sin lilla klänning, får se om jag fick till någon bra bild på det, i så fall dyker den upp här vid ett senare tillfälle.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: