SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Snuttisar

Kategori: leksaker

Lilla H har kommit i "snutteåldern" och mamma M undrade om jag inte kunde sy snuttefiltar till henne. Klart jag kunde!

image89

I fredags sydde jag denna av lite olika trikåtygbitar och band som jag hade liggandes. Idé och mönster från Ottobre. Bakstycket är kanintyg - bara älskar kanintyget och snart kommer det mera i andra färgkombinationer. Banden är först fastsatta med en hjälpstickning och sedan har jag sytt över dem tre gånger för att lilltjejen inte ska lyckas få loss dem.Mannen höll på att få ett nervöst sammanbrott på kombinationen med så många olika färger, men lilla H verkade inte ta illa vid sig i söndags utan suttade ordentligt på bandbitarna. För att vara på den säkra sidan sydde jag även denna:

image90

Denna färgkombination är lite lugnare. Denna snutte klippte jag bara på frihand och sydde fast med banden mellan. När jag sen jämförde med den första jag sydde visade det sig att de var nästan exakt lika stora - börjar få bättre ögonmått nu.

Kommentarer

  • Ina säger:

    hanna tackar för de goa snuttisarna! =)

    2008-04-16 | 10:18:30
  • Mia säger:

    Väl bekomme! Kanske behöver hon lite haklappar snart också?

    2008-04-18 | 20:29:29
    Bloggadress: http://pysselmia.blogg.se

Kommentera inlägget här: