SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Snart är julen här...

Kategori: pyssel

...och som vanligt så har jag förträngt alla "måsten" till sista minuten. Kom på i tisdags att det är den 1:a december på lördag och att jag ännu inte fixat en enda kalendergåva till barnens julkalendrar... Som vanligt med andra ord:-) Sen hade jag ju tänkt att själv tillverka åtminstone några av gåvorna i år.
 
Så igår istället för att sova efter nattens arbetspass (vilket jag borde och hade behövt göra) så knåpade jag ihop två pistolhölster. Inspiration och mönster fick jag från Kreativa Kvinnor nr 3. Tyget är en stuv "läderlook" som jag köpte för 14:- på Stoff & Stil tidigt i våras. Alla stickningar är sydda med jeanstråd i avvikande färg. Eftersom mina cowboys inte vill ha sitt hölster runt låret(som i KK) gjorde jag ett höftbälte till hölstret som knäpps med tryckknappar. Tryckknapparna kom enkelt på plats med hjälp av min nya prymtång(som jag ju bara var TVUNGEN att inhandla till detta projekt). Det är en "överknapp" (vad heter det egentligen???) och tre "underknappar" som gör att cowboysen kan justera vidden på bältet. Eftersom jag ju inte kunde mäta midjan på dem och bältet inte stretchar tyckte jag det var en bra lösning. Sist strök jag fast stryknitar (från Panduro) på hölstren. Det var lite problem med att få nitarna att fästa eftersom jag inte kunde stryka med hela järnet - då smälte konstskinnet, vilket det har gjort lite på H:s hölster ändå, så jag fick försöka stryka med spetsen av strykjärnet på bara stjärnorna. Vi får väl se tiden an hur länge stjärnorna sitter på plats... Det ena hölstret är högervänt och det andra är vänstervänt eftersom H är vänsterhänt medan L är högerhänt (så nöjd med att jag kom ihåg detta)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: