SKAPARLUST

Jag skapar av hjärtats lust, allt mellan himmel och jord.

Fynd? och inget är som väntans tider...

Kategori:

Går liksom många andra sybloggare i väntans tider...Ja, alltså inte rent bokstavligt, NEJDÅ! Utan jag menar att jag väntar på kanintyget från Jenny på jnydesign och jag längtar riktigt efter det. För er som inte syr själva vet jag att det låter sjukt och det ÄR det förmodligen också, men bara att få se och känna på det och sen få sätta saxen i det och skapa något utav det är ....ja jag har inget bra ord för det. Det närmaste jag kan komma är klyschan "som balsam för själen" i terapeutisk mening. Jag blir helt enkelt GLAD av tyger.

Något annat som gör mig glad och som jag närmast är beroende av nu är alla dessa sybloggar(utan att nämna någon eller förglömma någon), så mycket kreativitet så mycket fantasi och skaparglädje! Kan i princip inte slå på datorn utan att kolla om mina favvisar uppdaterat sig. Börjar mer och mer låta som ett beroende... Jag borde kanske skaffa hjälp...eller nej istället har jag gått och fyndat(enligt mig själv) eller gått och gått. Jag var inne på sysidan och hittade en annons på gamla(för mig nya) Ottobre design tidningar för 25 :-/st . Annonsen var några dagar gammal och bra saker brukar ha en förmåga att gå åt snabbt, men jag kunde ju inte låta bli att mejla och fråga om de fanns kvar. Det fanns de! Så nu gå jag och väntar på 11 underbara nummer av Ottobre, massor av inspiration och mönster!

Håller för övrigt på med tomtebyxa nr 2 nu, bara lite kvar (borde väl sy istället för att blogga men även det tycks vara beroendeframkallande) så jag ska nog hinna färdigt i morgon på morgonen eller så får det vara tills framåt kvällen. Mamma ska ev. dyka upp för att sy lite då (på SIN maskin som hon vackert får komma hit och sy på...ha, ha). H&L har varit nere i syrummet idag och hittade en innetoffla som jag började sy till dem innan jag blev sjuk. Bägge blev mycket nöjda med tofflan, men tyckte att det var si sådär tre för lite(?), så jag får väl försöka färda dem också. Sen hade jag tänkt sy lite julgåvor, en julklänning till mig och kanske något nytt plagg till H&L också men det är väl kanske lite väl ambitiöst och tro att jag ska hinna med så här mitt i allt julstök.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: